Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Hej jag vill helt enkelt säga upp mitt avtal som är utan bindningstid, varför ligger det inte info om hur man gör det i er FAQ?
Jag hittar bara en pappersblankett som det står flyttanmälan (uppsägn/nyteckning) på, är det den som ska användas även vid ren uppsägning och hur ska jag ange det i blanketten?
Som elkund måste man ha en elhandelsleverantör ,vilket gör att om man vill säga upp sitt avtal hos en leverantör utan att flytta så behöver man som kund en annan elhandelsleverantör, viken i sin tur begär leveransen hos nuvarande bolag. Ska du bara säga upp avtalet för att du flyttar från anläggningen behöver du en flyttblankett. vill du säga upp avtalet för att ändra din avtalsform hos oss kan du göra det på hemsidan genom att teckna avtal.
Mvh
Detta ska den elhandelsleverantör du väljer se till att det blir uppsagt.
mvh