Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Då behöver vi ha ditt kundnummer och vilken anläggning som du vill byta mätaren på.
Vi kontrollerar sedan om din elmätare kan hantera timmätning. Om elmätaren kan hantera timmätning kommer aktiveringen göras inom 90 dagar. Om elmätaren inte kan hantera timmätning kommer en tekniker skickas ut för att byta mätaren innan aktiveringen kan göras.
När aktiveringen är klar kommer din elanvändning visas per timme i Mitt Geab.
Ha en fin kväll.
Mvh Jennifer