Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Vid rörligt elpris blir det snittet på hela månaden.
Du kan välja att teckna timpris (även kallat spotpris) med Geab genom att kontakta vår kundservice på telefon 0498 -28 50 00. För att kunna ha timbaserat rörligt elpris behöver du en mätare som mäter per timme, vilket ditt elnätsbolag (i detta fall Gotlands Elnät AB) säkerställer. Om din nuvarande elmätare däremot inte kan mäta förbrukningen på timnivå behöver mätaren bytas.