Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Vi kan inte rekommendera något specifikt system. Som nätägare ska vi agera opartiskt på marknaden och därför kan vi inte ge någon rekommendation.
Mvh Jennifer
Mvh
Roger
Apparaterna brukar benämnas P1/HAN-port avläsare/energimätare/mätning etc.
Var noggrann att kolla att apparaten stödjer RJ12-uttag som våra elmätare kommer att ha.
Mvh Jennifer
Ja man behöver själv begära aktivering av hanporten.
mvh