Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
I god tid före installationen måste en behörig elinstallatör skicka in en föranmälan till Gotlands Elnät AB. Tillsammans med föranmälan ska en ALP-blankett bifogas, som ska vara ifylld och signerad av både din elinstallatör och du som anläggningsinnehavare.
Därefter undersöker vi förutsättningarna för installationen och den tänkta inmatningen till nätet. Det kan vara så att du behöver en ny eller utökad anslutning till elnätet och vi skickar då ut en offert.
Kontakta oss för att få reda på vad som gäller i just ditt fall eller läs mer på vår hemsida