Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Regeringen har tagit fram en ersättningsmodell för perioden december 2021 – februari 2022. Ersättningen är utformad som en trappa där lägsta trappsteget ligger på en förbrukningsnivå om 700 kWh per månad.
Genom att logga in på Mitt Geab kan du se din elförbrukning för perioden.
Räkneexempel: Om ditt hushåll hade en elförbrukning på:
1600 kWh i december = ersättning 1300 kr
1300 kWh i januari = ersättning 700 kr
900 kWh i februari = ersättning 200 kr
Din totala ersättning blir då 2200 kr för hela perioden.
Kompensationen kommer att ske automatiskt via ett avdrag på din faktura från Geab i maj eller juni.
Se hela ersättningstrappan och läs mer om elpriskompensationen på vår hemsida