Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Du kan se din förbrukning på "Mitt GEAB" där loggar du in med antingen ditt Bank-ID eller med ditt kundnummer och kod som återfinns på din faktura.
För att se förbrukning per timme behöver du ha en sådan mätare som tar hem dessa mätvärden. annars ser du månadsförbrukningen.
Om du har en (mätare) som läser av ledpulser från vår elmätare kan du göra så. Det sitter en lampa på mätaren som blinkar 11 000 ggr/kWH. Det står på mätaren IMP/KWH (beror på vilken mätare du har).
Detta kommer att bli möjligt på våra nya mätare där det sitter en Han-port, den behöver dock aktiveras. Mätarbytet på Gotland påbörjas i slutet av 2021 och pågår fram till hösten 2024.
Läs mer om mätarbytet på vår hemsida