Välkommen till Geabs kundforum!
Här kan du söka efter svar, ställa din egen fråga eller hjälpa oss med förslag och idéer.
Vill du göra en felanmälan eller komma i kontakt med oss direkt ber vi dig kontakta oss på Kundservice.
Vi finns här vardagar mellan 08:30–15:30
Om Geab kundservice
Geab består av tre juridiska bolag som tillsammans bildar Geab. Geab kundservice arbetar på uppdrag av samtliga: Gotlands Energi AB, Gotland Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB.
Mål med vår återkoppling
Du får svar på dina frågor helgfria vardagar under kontorstid. Frågorna publiceras inte direkt, utan först när det finns svar. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande.
Nej, Energimarknadsinspektionen, Ei, kontrollerar att elnätsavgifterna är skäliga. Ei övervakar elnätsföretagen genom att sätta ett tak, en intäktsram, som gäller under en fyraårsperiod.
Du som kund kan känna dig trygg i att den elnätsavgift du betalar är satt enligt samma princip som gäller för alla elnätskunder i Sverige. Pengarna investeras i det gotländska elnätet för att möjliggöra framtidens fossilfria samhälle och för att vi fortsatt ska kunna ta elen för given.
Läs gärna mer om elnätsavgiften på vår hemsida