Finns det svensk odlade sojabönor?

Hej Go green Finns det svensk odlade sojabönor - svensk tillverkad vegetariskt färs att köpa. Tacksamt för tips. Enligt internet så går det mycket väl att odla soja bönor i Sverige enligt försök odlingar och forskning, trots detta är det liten produktion i Sverige. Det mesta är importerat. Skicka gärna en bekräftelse på att ni har tagit emot mitt e-mail i vilket fall som helst. Tack på förhand. Mvh Kent
Kent Brännstrom (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Kent.

    Tack för att du kontaktade oss! Beklagar sent svar.

    Vad jag vet så finns det inga svenska soja-produkter på marknaden i dagsläget.
    Det finns som sagt en väldigt liten sojaodling i Sverige nu och det som odlas går nog främst till djurfoder.
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.