Bostadskö

Hej! Om man redan är hyresgäst hos er, står man fortfarande i kö om man skulle vilja söka ny
Lägenhet? Vart ser man isf bostadspoängen?
E

Kommentarer

  • Hej E och tack för din fråga gällande bostadspoäng. När du har fått ett kontrakt hos Gnestahem så nollställs dina poäng automatiskt. Du behöver då registrera dig på nytt i vår bostadskö.

    Du skapar en egen profil genom att logga in på "Mina sidor" med ditt BANK ID eller med användarnamn och lösenord. På "Mina sidor" ställer du dig i kö igen och fyller du i vilket område du är intresserad av, strl. på bostad, dina kontaktuppgifter samt fyller i aktuell inkomst osv. Du kan ställa dig i kö direkt från dag ett för att börja samla poäng. En dag = 1 poäng.
    Du måste ha bott i din bostad i 12 månader för att kunna göra ett intern byte eller extern byte.
    Vid externt byte är uppsägningstiden 3 månader och vid interna byten är uppsägningstiden 2 månader

    Du behöver själv logga in och vara aktiv på "Mina sidor" - Att du är noga med att uppdatera om du byter adress, mail eller telefon osv. Uppdatering bör göras minst var tolfte månad för att du ska behålla din plats i vår bostadkö. Loggar du ej in här under ett helt år så plockar systemet bort dig från bostadskön.

    När du har loggat in på "Mina sidor" ser du dina köpoäng längst ned på höger sida. Du kan också se dina hyresavier och aktuella kontrakt.

    Linda Gnestahem Kundservice