Till senaste kommentaren

Hur beställer jag valuta på er hemsida?

På vår hemsida kan du välja mellan att köpa valuta online eller reservera valuta för att sedan hämta ut valutan i någon av våra bankbutiker.

Vill du köpa valuta online kan du välja mellan att få valutan skickad till dig via rekommenderat brev och att du hämtar ut valutan hos ditt postombud eller att du hämtar upp valutan i vissa specifika FOREX-butiker. När du köper valuta online betalar du den valutakurs som gäller direkt vid ditt köp. Vanligtvis tar det mellan 3-7 bankdagar innan du kan hämta ut valutan hos ditt postombud.

När du reserverar valuta på vår hemsida att hämta i butik kommer du få ett e-mail när valutan finns att hämta. Du betalar den kurs vi erbjuder den dag du hämtar valutan.
FOREX Bank Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hur avbeställer man en reserverade valuta?
    Davood Maghdoori
  • Hej Davood!

    Har du beställt valuta att hämta i butik kontaktar du oss på 0771-22 22 21 så hjälper vi dig avboka din beställning.

    Ha en fin dag.

    Hälsningar
    Elin Kundcenter
  • Hej,
    Jag behöver min valuta som jag beställde nu i måndags senast måndag förmiddag nästa vecka dvs den 11/6. Annars är det för sent. Hur får jag besked om prognos? Sitter nu i telefonkö till forex men hade 10 före mig när jag började vänta. Vet ej hur många det är före mig nu har väntat i ca 10 minuter.
    lotta norberg lundqvist
  • Hej Lotta!

    Tack för ditt meddelande.

    Du är välkommen att kontakta oss på 0771-22 22 21 så undersöker vi hur långt vi kommit med din beställning.

    Hälsningar
    Elin Kundcenter
  • Jag kom fram till växjökontoret slut. Det hade varit bra med en hint i växeln om vilket alternativ man ska välja när man behöver kontakt med specifikt kontor. Eller att man kunde se prognos för när valutan kan tänkas nå kontoret.
    Lotta Norberg Lundqvist
  • Hej igen.

    Våra butikers telefoner är kopplad till vårt Kundcenter.

    När du ringer ovanstående nummer väljer du alternativet för "Valuta". Behöver du kopplas vidare till en specifik butik hjälper Kundcenter till med detta.

    Hälsningar
    Elin Kundcenter
  • Kan man inte beställa TRY  nu och hämta runt den 4-6 september ? Det har gått att lägga in önskat datum tidigare men inte nu längre, och då tas väl reservationen bort ?
    mvh Kirre
    Kirsten Haug
  • Hej Kirsten!

    Via hemsidan är det i dagsläget inte möjligt att välja vilket datum man vill hämta sin beställning, men ring vår kundservice på 0771-22 22 21 så hjälper vi dig att beställa till rätt datum istället.

    Hälsningar
    Helena Kundcenter
  • Hej
    Behöver man beställa Try
    vill köpa för 5000 :-
    innan 17 /9
    Lisa Karlsson
  • Hej Lisa,

    Det beror på var du vill köpa dessa. Det är möjligt att dom redan finns i lager och inte behöver beställas. Jag rekommenderar att du ringer vår Kundcenter 0771-22 22 21 så kan du få hjälp att se var önskad summa finns och då kan vi även lägga undan dom åt dig till önskat datum.

    Tack, ha en bra dag.

    Med vänlig hälsning,
    Madelen Kundcenter
  • Senast jag köpte utländsk valuta blev jag ombedd att redogöra för var pengarna kom ifrån. Hur ska jag gå tillväga för att ordna detta?
    Ann-Cathrine Bankler
  • Hej Ann-Cathrine!

    När du kommer till oss kan säljaren i butiken komma att ställa frågor till dig angående pengarnas ursprung och syfte, i vissa fall begär vi även in underlag som styrker detta. Det gör vi med anledning av penningtvättslagen. Det är alltid säljaren i butiken som gör bedömningen om vi kan genomföra transaktionen eller ej.

    Kommer pengarna exempelvis från en försäljning kan kvitto vara underlag som styrker pengarnas ursprung, lönespecifikationer kan vara ett annat underlag om pengarna kommer från lön.

    Hälsningar
    Elin Kundcenter
  • I fredags reserverade jag att hämta ut valuta från ett kontor. (Valutan ska redan ha funnits på kontoret.) Jag sa att jag skulle hämta upp det onsdag/torsdag. Kan jag hämta ut det redan idag tisdag?
    Petra Hübinette
  • Hej Petra!

    Om valutan finns hemma ska det inte vara några problem att hämta det direkt, men har du inte fått något besked från butiken kan du alltid ringa oss innan på 0771-22 22 21 så kan vi dubbelkolla med dem innan du går dit.

    Hälsningar
    Helena Kundcenter
  • Hur gör jag för att beställa dollar i små valörer?
    Eva Tullberg
  • Hej Eva!

    Ring vår kundservice på 0771-22 22 21 så hjälper vi dig att lägga beställningen i de valörer du önskar.

    Hälsningar
    Helena Kundcenter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.