Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kan jag få kompensation om jag rest med bussen och den blivit försenad?

Flygbussarna Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Vid försening har du rätt till prisavdrag med:
    • 50 % av biljettpriset, om förseningen uppgår till mer än 20 minuter
    • 75 % av biljettpriset, om förseningen uppgår till mer än 40 minuter
    • 100 % av biljettpriset om förseningen uppgår till mer än 60 minuter

      Om det inte klart framgår vilket pris du har betalat för resan ska prisavdraget beräknas utifrån priset för en enkelbiljett, inklusive rabatter

      Du ansöker om ersättning genom att skicka in ditt ärende via Flygbussarnas kontaktformulär. Då får du ett ärendenummer i ett automatiskt svar som du kan besvara och bifoga eventuella filer. Vi ber dig vänligen att besvara det automatiska svaret för all vidare kontakt för att på så sätt bibehålla ditt ärendenummer. Det går bra att ange endast bokningsnumret på biljetten och det finner du under skanningskoden på biljetten.

      Om din biljett inte har något bokningsnummer ber vi dig vänligen posta in biljetten i original till:
      Flygbussarna Kundtjänst
      Klarabergsviadukten 72
      111 64 Stockholm

      Nämn även gärna ditt ärendenummer för snabbast hantering då vi på så sätt enkelt kan koppla ihop dina ärenden.
    Felicia Kundtjänst
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.