Behövs det bygglov för solpaneler?

Behöver jag söka bygglov för att lägga solpaneler på taket på min villa?
Mats Bergqvist

Kommentarer

  • Hej Mats,

    Det beror lite på om din bostad ligger i ett detaljplanerat område eller inte.
    Om du vill vara extra säker om just din situation så föreslår jag att du ringer till oss på 0157 43 00 00 och söker kontakt med en bygglovshandläggare.

    Alternativt att du skickar mejl till samhallsbyggnad@flen.se med din förfrågan, samt bostadens fastighetsbeteckning och en beskrivning på hur många paneler, vilken sida taket osv. du har tänkt dig.

    Hoppas det är till hjälp,
    //Jonas

    Jonas
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.