Varför har ni tagit bort Blankett 69 (bilaga till brandskyddsklausul?

Hittar inte brandskyddsklausulen blankett 69??
Katja Marknadsansvarig

Kommentarer

  • I samband med att det nya lokalhyresavtalet 12B3 lanserades i maj 2018 ändrades även klausulen blankett 68 med brandskyddsklausul och blankett 69 (bilaga till brandskyddsklausul) utgick.

    Anledningen till detta var att det fanns vissa motsägelser i den tidigare texten i blankett 68. Nuvarande text i blankett 68 lägger ett visst ansvar på hyresgästen avseende sådana delar i lokalen som hyresgästen har möjlighet att rent praktiskt har möjlighet att ansvara för varför katalogen i blankett 69 inte längre ansågs ha samma relevans.

    Önskar parterna ändå avtala särskilt finns den möjligheten fortfarande i 12B3, då med tillägg av en fritextbilaga. I övrigt, se ny handledningstext till blankett 68.

    Med vänlig hälsning
    Maria Isaksson, Jurist
    Katja Marknadsansvarig
  • hej ni hyreskontrakt för uthyrning av lokaler.
  • Hej!

    Vi har ett hyreskontrakt för lokal som heter 12B.3 och även andra lokalhyreskontrakt.

    Om du vill titta på dessa kan du skapa dig en inloggning på fastighetsagarnadokument.se.

    Med vänligt hälsning
    Helena, Fastighetsägarna Dokument
    Support Fastighetsägarna Dokument