Uppsägning för villkorsändring och lokalhyreskontrakt (utkast)

Hej
Vi håller på att förbereda en uppsägning för villkorsändring (blankett 19) & fylla i alt. 1. Samt bifoga ett nytt avtalsförslag (12B.3 Hyreskontrakt med lokal) där de nya villkoren framgår.
Min fråga är om detta avtalsförslag kan ha "utkaststämpel" i bakgrunden (dvs att det inte är ett skarpt avtal & om det då blir en korrekt uppsägning för villkorsändring?
Sedan kommer hyresgästen efter förhandling att få ett skarpt kontrakt för signatur.
Tack på förhand

Kommentarer

  • Hej,

    Kontraktet ni bifogar uppsägningshandlingen ska inte ha utkast-vattenstämpel. Om förhandling med hyresgästen leder till att ni behöver ändra i kontraktet kan ni göra ändringar i alla fält förutom kontraktsnummer. Ni kan ändra/bifoga nya bilagor och sedan skriva ut ett nytt kontrakt. Detta utan att någon kostnad uppkommer för de formulär ni redan betalat för i ärendet.

    Johan Jurist
  • Tack för ett bra svar!
  • Hej Kan jag köpa en uppsägnings avtal för lokal- blankett ?  Gäller till den firma som hyr en lokal i vår brf, kontraktet skall förnyas aug 2023 då med en ny hyra men ska delge firman en möjlighet att säga upp sin hyra  av lokalen innan  gällande kontrakt löper ut.
    Skall den nya hyresbeloppet då presenteras ?
  • Hej,
    Som jag tolkar din fråga önskar ni säga upp ett hyresavtal för villkorsändring. Vid uppsägning för villkorsändring kan formulär nr 19 användas. I formuläret ska de nya villkoren som krävs för förlängning anges. Uppsägningen behöver delges hyresgästen i enlighet med avtalad och lagstadgad uppsägningstid.

    Du hittar formuläret i tjänsten Fastighetsägarna Dokument: www.fastighetsagarna.se/dokument
    Johan Jurist