Sophantering

Hej,

vid uthyrning av lokal, vem har ansvar för att teckna abonnemang för sophantering? Vi har använt ett standardkontrakt via er, men kan inte se att sophantering direkt regleras av kontraktet?

Kommentarer

  • Hej,

    Vi tillhandahåller olika lokalhyreskontrakt och frågan hanteras olika beroende på vilket formulär ni använder. Titta gärna på vilket nummer ert kontrakt har, det framgår längst ned på varje sida, och återkom. I våra kortare lokalhyreskontrakt 12A.2 och 12A.3 regleras inte frågan och då är det huvudregeln som gäller, nämligen att hyresgästen svarar för avfallshanteringen.
    Johan Jurist