Kan man bevisa att avtal har ingåtts om det e-signerats?

Hur är det med bevis vid e-signering av avtal? Är det giltigt?

Kommentarer

  • Att kunna föra bevisning kring en ingången överenskommelse är naturligtvis viktigt vid e-signering precis som vid alla andra typer av avtalsslut. Då e-signering är ett relativt nytt verktyg, är det viktigt att varje kund tar ansvar för bedömningen om e-signering via E-avtal uppfyller de krav som kunden ställer i detta avseende. Fastighetsägarna har således inte gjort någon egen värdering av parternas möjligheter att göra avtal som tecknas via tjänsten gällande, utan rekommenderar kunden att ställa dessa frågor till E-avtals kundtjänst.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.