Hur hanteras elbilsladdning i garage-/bilplatsavtal?

Johan Jurist

Kommentarer

  • Det är en högaktuell fråga och trots att det idag saknas ett speciellt avsnitt angående elbilsladdning är det enkelt att redan i befintliga mallar avtala vad som gäller mellan parterna.

    Exempelvis kan man reglera kostnaden för el genom att under särskilda bestämmelser skriva att bil-/garageplatsen är upplåten med utrustning för elbilsladdning samt ange om utrustningen är försedd med kabel eller om nyttjaren själv ska tillhandahålla detta. Vi kommer i framtida versioner av mallarna lägga in särskilda avsnitt om elbilsladdning.
    Läs mer om laddplatser och fastigheter
    Johan Jurist