Ersättning laddning

Om en garageplats med laddmöjlighet krånglar och hyresgäst inte kan ladda på sin plats.
Finns det någon skyldighet från oss fastighetsägare att ersätta hyresgästen under den tid laddstationen krånglar och tills felet är åtgärdat.
Vi har fått frågan att man vill ha ersättning för de dagar man inte har kunnat ladda och även för hyran av den plats man hyr.
I fortsättningen och nya kontakt finns det någon bilaga som kan bifogas eller om man kan skriva in det direkt i hyresavtalet om vad som gäller?
Marianne Tellström

Kommentarer

  • Tack för ditt mail!

    I detta forum kan vi endast svara på allmänna frågor om våra avtalsformulär och tjänsten Fastighetsägarna Dokument. Därmed kan vi dessvärre inte hjälpa dig vidare med denna fråga.

    Som medlem i Fastighetsägarna kan du även kontakta medlemsrådgivningen för kortare juridisk rådgivning per telefon. Se kontaktuppgifter nedan.


    Region GFR (Göteborg Första Regionen): 010- 26 50 700
    Region Syd: 020-24 25 30
    Region MittNord: 0771-25 37 00
    Region Sthlm: 020-510 511

    Länk till medlemsrådgivningen

    Önskar er en fortsatt fin dag. Allt gott!


    Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.