Avtal/dokument för arrende

Vilket dokument skall användas för markupplåtelse (arrende)?

Kommentarer

  • Hej,

    Om det rör sig om lägenhetsarrende, d.v.s. upplåtelse av mark utan hus som inte upplåts för jordbruksändamål eller är ett bostadsarrende eller anläggningsarrende, kan formulär nr 40, avtal om lägenhetsarrende användas.
    Johan Jurist
  • Om det gäller upplåtelse för jordbruksändamål. bostadsarrende eller anläggningsarrende. Viket avtal används då?
  • Hej,
    Det är olika regler för övriga arrendeformer och vi har tyvärr inte några avtalsformulär för dessa i tjänsten.
    Johan Jurist