68 Brandskyddsklausul för lokalhyresavtal

Klausulen reglerar parternas ansvar för att vidta tekniska brandskyddsåtgärder och systematiskt brandskyddsarbete och är framförhandlat med Svensk Handel, Visita och SABO. Formulär 68 är tänkt att biläggas något av våra lokalhyreskontrakt, t.ex. 12B.3, 12D, 84 eller 86.

Johan Jurist

Kommentarer

  • Vad jag förstår så har blankett 69 utgått. Finns det någon annan i stället som ersätter den?
  • Hej, det stämmer att blankett nummer 69 utgått i samband med lanseringen av det nya lokalhyresavtalet 12 B.3. I dag finns ingen motsvarande blankett hos oss men vi arbetar med frågan.
    Johan Jurist