61 Godkännande av ombyggnads- och/eller ändringsåtgärder

Formuläret tillsänds hyresgäster inför ombyggnation för att inhämta godkännande att utföra de ombyggnads- och/eller ändringsåtgärder som planeras. Till formuläret biläggs ett meddelande med en beskrivning av åtgärderna. Vanligtvis skickas formuläret tillsammans med Meddelande enligt 18 e § hyreslagen om åtgärder som avses i 18 d § samma lag, formulär 60.

Hyresgästen undertecknar blanketten och återsänder det till hyresvärden för det fall att han eller hon godkänner ändringsåtgärderna.

Johan Jurist