20 Uppsägning och meddelande - avflyttning - lokal

Blanketten används när hyresvärden vill säga upp en lokalhyresgäst till avflyttning utan möjlighet till förlängning på ändrade villkor. Om hyresvärden istället önskar säga upp hyresgästen för villkorsändring, används formulär nr 19.
Uppsägningen ska användas när en lokalhyresgäst inte betalat hyran i rätt tid och därför sägs upp till omedelbar avflyttning. Blanketten innehåller också, i enlighet med SFS 1993:403, ett meddelande till hyresgästen att denne kan återvinna hyresrätten om hyran betalas in inom en föreskriven frist. Hyresgästen ska på handlingen notera mottagandet av meddelandet.

Johan Jurist

Kommentarer

  • Hur kan må man få utskrift för att kunna läsa art 801110 ej för utskrift.
    Varför få 5 st när det gäller en lokal hyresgäst har bara en liten fastighet,

  • Hej!

    Jag tror du är i vår webbshop nu där vi säljer tryckta kontrakt styckvis i buntar om 5. Om du går in på vår digitala tjänst och skapar dig ett konto så kan du skriva ut och betala för ett kontrakt.
    Se mer här https://www.fastighetsagarna.se/dokument/
    Vår support hjälper dig att komma igång, supporten finns på info@fastighetsagarna.,se alternativt 0771-18 18 58.

    Hälsningar
    Katja Marknadsansvarig