17 Uppsägning av hyresavtal - bostadslägenhet

Blanketten ska användas när ett hyresavtal för bostadsändamål sägs upp till att upphöra med gällande uppsägningstid varefter hyresvärden för talan i hyresnämnden om avtalets upphörande.

Denna blankett finns även översatt till engelska i Fastighetsägarna Dokument
Johan Jurist

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Va hittar man blanketten? Det är så svårt att navigera på er hemsida..

    Med vänlig hälsning
    Eva Hedberg & Greger Persson
  • Hej Eva,

    Om du har en användare och är inloggad på fastighetsagarnadokument.se så väljer du först vilket företag som du vill arbeta med under fliken företag som finns uppe till höger. Sedan kommer det att komma upp en flik bredvid företagsnamnet där det står nytt ärende och där kan du söka på kontraktet i sökrutan. Du kan även hitta blanketten i våran webbshop om du klickar på länken;https://shop.fastighetsagarna.se/?s=17&post_type=product
    Support Fastighetsägarna Dokument
  • Hej,

    Vid uppsägning av ett hyresavtal som har både hyresgäst 1 och 2, Fastighetsägarna Dokument laddas endast med Hyresgäst 1 (vi använder PM /Unit4).
    Hur gör man för att få med hyresgäst 2?
    Tacksam för svar!
  • Hej!

    Det är en fråga du måste ta med Unit4 hur dom hanterar kopplingen av hyresgäst nr 2 i en uppsägning.
    Tips annars om du inte får till det, är att skriva uppsägningen direkt i Fastighetsägarna Dokument.

    Hälsningar
    Katja Marknadsansvarig