14 Hyreskontrakt för garage

Blankett nr 14 används vid upplåtelse av en bilplats i ett garage. Man har möjlighet att mellan parterna reglera exempelvis villkoren för betalning av elström, användandet av spolplatta för biltvätt och villkoren för snöröjning och sandning. För det fall att en upplåtelse avser friliggande mark för en bilplats, används blankett nr 3, Bilplatsavtal.

Johan Jurist

Kommentarer

  • Hur kan jag få tillgång till att ladda ner blankett 14? Jag är kassör i brf Hinden 23 i Stockholm och föreningen är medlem i Fastighetsägarna. Är det fritt att utnyttja Fastighetsägarnas blanketter?
  • Hej Marianne, tack för din fråga.

    Du kan ladda ner dokumenten från https://www.fastighetsagarna.se/tjanster/dokument/ i inloggat läge, skapa konto om du inte har. Det är gratis. Kontrakten kostar styckevis, medlem har 50% på kostnaden på kontrakten. Läs mer på hemsidan.

    Ha en bra dag!
    Support Fastighetsägarna Dokument