10A Hyreskontrakt för bostadslägenhet

Kontraktet används för uthyrning av en bostadslägenhet. Kontraktet är framförhandlat med Hyresgästföreningen, Konsumentverket och SABO och utgör ett standardkontrakt för bostadsuthyrning. Till kontraktet finns ett antal bilagor som kan användas vid behov.

Formulär 10 A togs fram 1990 och är reviderat 1994 och 2017

Detta dokument finns även översatt till engelska i Fastighetsägarna Dokument.

Vi tillhandahåller även följande kontrakt för uthyrning av bostadslägenhet:
10S som används vid uthyrning av studentbostad.
24B som används vid uthyrning av småhus.
24A som används vid uthyrning av småhus om lagen om uthyrning av egen bostad är tillämplig.
78 som används vid andrahandsuthyrning av hyresrätt.
1055 som används vid andrahandsupplåtelse (uthyrning) av bostadsrätt om lagen om uthyrning av egen bostad är tillämplig.

Johan Jurist