Vilka tips har ni för oss som har eget avtal för el för att minska den totala förbrukningen?

Hejsan. Jag har en bostad hos er som värms upp med direktverkande el. Vilka tips har ni till mig och andra hyresgäster i samma situation för att minska vår förbrukning?
Masoud

Kommentarer

  • Hej Masoud,

    Tack för att du hör av dig till oss.

    Vi har delat med oss av generella tips som berör alla våra hyresgäster, både i våra sociala kanaler samt via vår hemsida. Elspartips (fabo.se)

    Här kan du även läsa tips från Fabos Energiexpert:
    • Det man kan göra för att minska sin kostnad är att sänka inomhustemperaturen. 1 grad sänkning innebär 5% besparing på kostnaden. Så om ni vill spara in på elen kan ni sänka några grader, men de får aldrig sänka så lågt som ner mot 10 graders inomhustemperatur då detta medför skaderisk för fastigheten. Säkert inte aktuellt men måste nämnas.
    • Med elradiatorer finns vanligtvis temperaturvred på varje enskild radiator för att justera temperaturen. Vid osäkerhet kan ni alltid skicka en serviceanmälan så kan vi vara behjälpliga.
    • Tänk på är att radiatorerna alltid ska vara fria så luften kan flöda igenom och värmas för att spridas optimalt. Alltså inga soffor, gardiner eller liknande framför radiatorerna.
    • Se över så att tätningslister till dörrar och fönster är hela och se till att inte vädra när det är kallt ute.
    Ha en bra dag!

    Charlotte