När höjer ni värmen?

Nu när det börjar blir kallt ute undrar jag när ni ska höja värmen? Våra element är knappt varma. Förstår att det ska va 20-22 grader varmt hemma men vi fryser. Behöver vi gå med flera lager kläder på? Vi har en nyfödd bebis hemma och det är så kallt. Alla elementer är på och inget som står för de för att stoppa värmen. 😑
Kornelia
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Kornelia,

    Värmen sköts automatiskt i nästan samtliga av våra fastigheter. Temperaturen i lägenheten ska vara 20-21 grader mitt i rummet ungefär en meter från golvet. Har du testat att mäta temperaturen med en termometer?

    Du verkar ha bra koll på att elementen är på och att du inte tar täckt för den.
    Bra! 😊

    Gör en Serviceanmälan via Mina sidor på vår hemsida om temperaturen i din lägenhet är under 20 grader.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
    Bästa svaret
  • Hej! Vi betalar 50kr extra i månaden så vi kan ha 22gr. Men det är inte ok när mätaren visar 21,7-21,8gr. Så har det varit i flera dagar. Anser att det måste vara väldigt snålställt. Mvh Anitha..
    Anitha
  • Hej Anitha,

    Tack för att du hör av dig till oss så att vi kan hjälpa till.

    Se till att du inte har täckt över något element med möbler, gardiner eller andra saker och testa att mäta temperaturen mitt i rummet ca 1 meter från golvet. Skulle temperaturen då inte vara den som du betalar extra för kan du logga in på Mina sidor på fabo.se och göra en Serviceanmälan så att vi kan kontrollera och åtgärda.

    Kika gärna på denna frågan som är ställd tidigare på samma tema för fler tips. Jag tycker att det är kallt i min lägenhet.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Nu är allt ok. Det var jag själv som hade minskat värmen av misstag.Mvh, Anitha..
    Anitha Johansson
  • Hej,

    Skönt att höra att allt är löst. 🙂

    Charlotte
  • När ska ni höja vårmen kan inte öka vårmen med elementen vi fryser kan jag göra något tex täta altandörr eller är det fabos uppgift
    Anders
  • Hej Anders,

    Börja med att mäta temperaturen i din lägenhet samt se till att du följer alla rekommendationer gällande möblering osv.
    Har du ändå under 20 grader i lägenheten kan du göra en Serviceanmälan via Mina sidor på vår hemsida.

    Ha en bra dag!
    Charlotte