Varför är det så viktigt att jag drar ner på min värme- och vattenförbrukning?

Ja men varför är det så viktigt att jag hushåller med min förbrukning..?
Assia

Kommentarer

  • Hej Assia,

    Tack för din fråga.

    Huvuddelen av en byggnads energianvändning sker genom värme- och varmvattenförbrukning. En minskad förbrukning spar energi, vilket ger lägre kostnader för användaren. Både hyresgäst och hyresvärd tjänar på att minska energianvändningen. Även samhälleligt och miljömässigt är en effektiv resursanvändning till nytta.
    Charlotte