Vad blir den nya hyran för 2024?

Hejsan, har ni tagit beslut om den nya hyran?
Mackan (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hejsan,

    Ännu finns inget beslut om hyran för 2024. Vi har påkallat förhandling med hyresgästföreningen om hyreshöjning från 1 januari 2024. Du kan läsa mer genom att följa länken nedan.

    Hyra 2024

    Ha en bra dag!
    Charlotte
    (Uppdaterad )
  • Har Fabo begärt nya hyresförhandlingar för 2024 och hur mycket begär man i inledningsskedet ?
    Håkan Ohlsson
  • Hej Håkan,

    Förhandling är påkallad om ny hyra till 1 januari 2024. Höjning av hyran är baserad på de kostnadsökningar som är kopplad till hyreslägenheter och som Fabo haft de senaste åren.

    Vilken höjning det blir i just din lägenhet kommer du få information om så snart förhandlingen med Hyresgästföreningen är klar.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Kommer fabo ta vara på att det är lågkonjunkturen i landet och folket har ont i pengar just idag.  Eller kör man bara viss belopp att höja hyran  ?
    Pelle
  • Hej Pelle,

    Tack för din fråga till oss.

    Nästan alla personer och verksamheter i Sverige drabbas av av högre räntor och ökade kostnader och så även Fabo. Uppvärmning, elektricitet, underhåll med mera har blivit väldigt mycket dyrare sista året och därför behöver Fabo spara pengar men också höja hyran.

    Hur stor höjningen blir avgörs i en förhandling mellan Fabo och Hyresgästföreningen. Parterna diskuterar med varandra och förhoppningsvis kommer man fram till en ny hyra som blir så bra som möjligt för båda parter.

    Ha en bra dag!
    Charlotte