Vad är skillnaden på Seniorboende och Trygghetsboende?

Hej.
Jag letar efter nytt boende och undrar vad skillanden är på Seniorboende och Trygghetsboende?
Björn

Kommentarer

  • Hej Björn!

    • Trygghetsboende erbjuds genom Falkenbergs kommuns biståndsenhet, kontakta dem för mer information.
    • Vi erbjuder Seniorboende i en del av våra bostäder runt om i kommunen. För att söka dessa krävs att du är 65 år eller mer och man söker de som vanligt med intresseanmälan på vår hemsida. Seniorboende är som en vanlig bostad där du själv kan ombesörja att lägga till tex. hemtjänst genom kommun eller privat aktör.

    Hoppas du får en riktigt fin dag!

    Charlotte