Vad är ett korttidskontrakt?

Hej.
Jag läste att ni har en ledig lägenhet med korttidskontrakt. Vad innebär det?
Eva Magnusson
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hejsan Eva!

    I fastigheter som ex. ska renoveras hyrs korttidskontrakt ut i väntan på renovering. Ett korttidskontrakt innebär att du som hyresgäst ska flytta ut efter att kontraktstiden löpt ut.

    I vissa fall kan renoveringen bli framskjuten och det kan bli aktuellt med en förlängning av kontraktet. I så fall kontaktar kundtjänst dig så snart de kan med ett erbjudande om nytt slutdatum.
    När du skriver på för ett korttidskontrakt behåller du dina kö-poäng hos Fabo och fortsätter samla poäng som tidigare.

    Fördelen med korttidskontrakt är att du snabbt kan komma in på bostadsmarknaden samtidigt som du behåller och ökar dina kö-poäng hos Fabo

    Önskar dig en riktigt fin dag!

    Charlotte
    (Uppdaterad )
    Bästa svaret