Kan jag hyra ut i andrahand?

Om jag vill testa att bli sambo, är det möjligt att hyra ut lägenhet i andrahand under en viss tid?
Elisabeth

Kommentarer

  • Hej Elisabeth,

    Om du vill testa att bli sambo och är intresserad av att möjligen hyra ut i andra hand ska du fylla i en blankett som vi kan skicka hem till dig alternativt ladda ner själv på vår hemsida. Efter att vi fått in blanketten handläggs ärendet av våra Uthyrare. Tänk på att du måste bott i din lägenhet under 12 månader innan du kan ansöka.

    Kom ihåg att det alltid är du som kontraktsinnehavare som ansvarar för att hyrorna blir betalda, eventuella skador som kan uppstå och ser till att man inte stör sina grannar även om lägenheten är uthyrd i andra hand.

    Viktigt är att man, som du gör, informerar oss om andrahandsuthyrningen så att det inte blir en otillåten andrahandsuthyrning, vilket är straffbart.

    Ha en riktigt fin start på veckan!
    Charlotte
    (Uppdaterad )
  • Tack snälla för snabbt svar! Då har jag koll på att möjligheten finns. Önskar dig en härlig dag! /Elisabeth
    Elisabeth
  • Tack själv!
    Charlotte