Vad händer om jag tar bort en medsökande?

Försvinner mina poäng om jag tar bort min medsökande? Eller behöver jag börja om på ruta ett?
Sandra

Kommentarer

  • Hej Sandra,

    Om man delar väljer att sluta vara medsökanden kommer kötiden att räknas om från det datum som gäller för respektive person innan man blev medsökanden. Här kommer ett exempel:

    Person X ställde sig i kön 2022-01-01 och person Y ställde sig i kön 2022-01-14. Sedan valde men att bli medsökanden 2022-01-14. Då söker man gemensamt bostad på de 14 insamlade poängen (1 poäng per dag).
    Väljer man att sluta vara medsökande 2022-01-30 kommer person X ha 30 köpoäng och person Y ha 16 köpäng.

    Hoppas att detta var svaret på din fråga, annars hör gärna av dig igen.
    Charlotte