Kan jag tvätta utan oro för corona i tvättstugan?

Kan jag tvätta min tvätt i tvättstugan utan att vara orolig för coronavirus smitta? I en artikel i Hem&Hyra 2018 nämns att man ska köra 90 graders program med tom maskin innan man tvättar.  Man hinner inte tvätta klart inom en 4 timmars pass endast en gång per vecka.

Julia

Kommentarer

  • Tack för din fråga, Julia!

    Det finns inga särskilda rekommendationer när det gäller gemensamma tvättstugor.

    Som vanligt är det viktig att tvätta händerna med mycket tvål och vatten och använd gärna handsprit.

    Det ställs i dagsläget inga särskilda krav på oss hyresvärdar att hantera detta annorlunda mot det normala. Vi följer de rekommendationer som ges från Folkhälsomyndigheten.

    Önskar dig en bra dag!

    Charlotte
    (Uppdaterad )