Får man röka på balkong eller uteplats?

Hej hej

Får man röka på sin uteplats eller balkong?
Samuel

Kommentarer

  • Hej Samuel,

    I våra nybyggda fastigheter på Torggatan, kv. Grieg på Tröingeberg, Göteborgsvägen 107-109 i Skogstorp samt Marknadsvägen i Ullared har vi en rökfri boendemiljö vilket innefattar alla utrymmen i och kring fastigheten, även utomhusmiljön är rökfri. Det gäller de boende men innefattar även deras gäster.

    I våra övriga fastigheter finns inga förbud men man måste alltid tänka på att respektera och inte störa sina grannar mer än nödvändigt. Man ska också ha i åtanke att man vid avflyttning kan bli tvungen att stå för kostnaden av skador som uppstått i lägenheten p.g.a. rökning.

    Hoppas att det var svaret på din fåga!

    Ha en fin dag!
    Charlotte
  • Hej!

    Vill flytta till ett rökfri boende, hur gör jag?

    Teresa
  • Hej Teresa,

    Vi har ingen särskild kötid på våra rökfria lägenheter, utan det är samma princip som när du skulle söka andra lägenheter också. Men de lägenheter som är rökfria är på fastigheterna på Torggatan, kv Grieg och Tröingeberg samt Marknadsvägen i Ullared.

    Är det någon lägenhet som blir ledig på dessa områden lägger vi upp dessa under Lediga bostäder som du därmed kan göra intresseanmälan.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Maria