Gäller "Rökfri fastighet" även på balkongen?

Hej såg att det är hela fastigheten som är rökfri på Grieg. Jättebra, men då gäller de väl också på balkongen? Nu till min fråga blir det även det hos oss efter renoveringen?
Anita

Kommentarer

  • Hej Anita!

    Härligt att du, som vi, gillar att Grieg är en av våra rökfria fastigheter.

    Ja, det gäller även balkong och uteplatser.Alltså hela fastigheten och dess område. Vi kommer i dagsläget inte införa det konceptet i ert område utan inriktar oss enbart till våra nybyggda fastigheter.

    Ha en bra dag!
    Charlotte
  • Tråkigt ni inte inför rökfritt i hela ert bostads bestånd. Vi är många hyresgäster som mår riktigt illa av röken och röklukten som uppstår av rökarna. Rök i entrén. Rök från uteplatserna. Kommer in i våra bostäder. Vi som mår illa av detta har inga rättigheter. Vi har inte heller råd att bo i er nyproduktion. Ni skulle kunna sätta ett mål, t ex om ett år att samtliga FABO bostäder ska vara rökfria?
    Julia
  • Hej Julia,

    Tack för att du delar med dig av dina åsikter och förslag om rökning i och kring våra fastigheter. Vi har tyvärr ingen möjlighet att fatta beslut om att införa rökfria områden i våra befintliga fastigheter.

    Läs gärna våra tidigare svar på frågan som handlar om Rökning.

    I vår nya fastighet Grieg, på Tröingeberg (som är rökfri), har vi fått ett investeringsbidrag vilket har gjort det möjligt för oss att erbjuda låg hyra i ett nybyggt hus i en rökfri miljö. Just nu finns inte någon ledig bostad där men se till att du står i vår kö och håll ögonen öppna bland våra lediga bostäder så kanske det kan vara en möjlighet för framtiden.

    Trevlig helg!
    Charlotte