Hur ska jag rengöra min diskho?

Det blir väldigt mycket rost beläggning i båda diskhoarna i köket. Vad ska man använda för medel utan att behöva använda en grov svamp som ger repor
Birgitta

Kommentarer

  • Hej Birgitta,

    Tack för att du frågar oss om detta så att fler av våra hyresgäster kan få ta det av tips av rengöring av rostfria ytor. Det är alltid trevligare att bo där det är rent, fint och hålls efter. 😊

    Här kommer några tips hämtade från hemmafixbloggen.se 👍

    Tips för få bort fläckar bla. rost på diskbänken:
    Du behöver: Basiskt rengöringsmedel i gelform med ett Ph-värde över 8 ( till exempel Jif Cream eller Universal stone), mjuk trasa eller svamp.
    1. Gnid in den rostfria ytan och dina fläckar med rengöringsmedlet med en svamp i cirkelrörelser.
    2. Skölj med varmt vatten.
    3. Torka rent med en mjuk trasa.
    Sitter fläckarna som sten kan du låta rengöringsmedlet verka i cirka 15 minuter och därefter skölja rent.

    Lycka till!
    Charlotte