När vet jag om jag fått en lägenhet som jag anmält mitt intresse på?

Jag har anmält intresse på flera lägenheter genom er hemsida. När vet jag om jag fått någon av de lägenheterna? Kontaktar ni mig?
Cecilia M

Kommentarer

  • Hej !

    Tack för din fråga, så här går det till.

    När våra lägenheter läggs ut för uthyrning på vår hemsida har man alltid en viss tid på sig att lämna intresseanmälan, oftast 8 dagar förutom vid dödsfall då lägenheten läggs ut i 5 dagar.
    Efter att denna svarstid är utgången kontaktar våra uthyrare de som är först i kön och dessa kommer få erbjudande om lägenheten man visat intresse för. Så du behöver vänta hela svarstiden ut och efter det blir du kontaktad om vi har ett erbjudande till dig.

    Återkom gärna om du har några fler frågor!
    Charlotte
  • Har jag förstått rätt?
    1. Gör intresseanmälan.
    2. Få erbjudande på mina sidor som en av flera.
    3. Tacka ja till erbjudandet på mina sidor inom svarstiden.
    4. Om de som är före i kön tackar nej, bli kontaktad med erbjudande.
    Dan
  • Hej Dan,

    Tack för ditt meddelande.

    Ja, du har förstått det helt rätt! Man blir erbjuden en lägenhetsvisning om du står bland de 3 första i listan. Sen bokar du ett möte med den nuvarande hyresgästen/lägenhetsförvaltaren som visar lägenheten och efter det svarar du JA eller NEJ. Efter det tar vi kontakt gällande kontrakt som skrivs på och nyckelhämtning.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Maria
  • Så visningen skall man skall själv ordna och genomföra inom tidsgränsen för ett erbjudande som lämnats på mina sidor och innan man svarar på detta erbjudande?
    Dan
  • Hej igen Dan,

    När du har sagt upp din lägenhet så lägger vi ut den på hemsidan i 8 dagar. Sedan kommer de tre första personerna som fått erbjudande att kontakta dig för visning där ni bestämmer tid och datum då personerna sedan svarar JA eller NEJ på Mina Sidor.

    Med vänliga hälsningar,
    Maria
  • Om man skulle vara en av de 3 första som kommer erbjudas visning av lägenheten. Hur många dagar efter senaste ansökningsdagen får man erbjudande?
    Fanny
  • Hej Fanny,
    Tack för din fråga.
    Personerna som får ett erbjudande kommer bli kontaktade första arbetsdagen efter sista publiceringsdagen.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Elin