Hur fungerar det med köpoäng och medsökande?

Min hustru och jag bor i FABO:s lägenhet Holgersgatan 15 sedan 2010. Jag är dock registrerad i kön sedan dess. Måste hustrun stå som medsökande eller räcker min registrering för oss båda om jag skulle avlida?
Sven

Kommentarer

  • Hej Sven,

    Det fanns en notering hos oss om att din fru också är sökande, jag kopplade ihop era konton idag så att hon står som medsökande. I ert fall står även hon på kontraktet till lägenheten och vi hade sedan tidigare en notering om att hon är medsökande. Därför kommer hon både behålla kontraktet på lägenheten och kö-poängen om något skulle hända dig.

    Dock måste hon då också tänka på att logga in minst 1 gång om året. Det går jätte bra att använda personnummer och logga in med Bank-id. Om inte hon har det kan hon kontakta oss för att få hjälp med ett lösenord.

    Ha en riktigt fin dag!
    Charlotte
  • Hej!
    Tack för ditt informativa och vänliga svar.
    Mvh
    Sven Larsson
  • Tack själv!
    Charlotte