Frågor om intresseanmälan, visning och information om arbete?

Hej!
Fråga 1:
När man har anmält intresse, kan man då se sin köplats någonstans?

Fråga 2:
Kan man gå på lägenhetsvisning innan man tackar ja?

Fråga 3:
Varför kan man inte registrera mer än 1 jobb? Jag anser att det är väsentlig information att få med hela sin årsinkomst + uppgifter om arbetsgivare om man har fler jobb.

Tack på förhand!
Emelie

Kommentarer

  • Hejsan Emelie,

    Här kommer svar på dina frågor.

    1. Som du säger kan man inte se sin köplats när man anmält sitt intresse. Det beror på att det är först efter att anmälningstiden gått ut som vi kan sammanställa alla intresseanmälningar och då kunna se vilka som har flest poäng och kan bli erbjuden lägenhet. Vem som har flest poäng förändras hela tiden under anmälningstiden eftersom fler kommer till och andra kanske tar bort sin intresseanmälan.
    2. Alla som erbjuds lägenhet erbjuds också möjlighet att se lägenheten innan man tackar ja.
    3. Håller helt med om att det är viktig information. Jag rekommenderar att du anger den arbetsgivare som du jobbar mest tid hos. Det finns också ett fält för fritext under din profilsida, där kan du skriva i mer fördjupad information. Skulle vi erbjuda dig en lägenhet så ringer vi också upp dig och pratar bland annat om din inkomst och då får du möjlighet att lägga till mer uppgifter.
    Hoppas detta var svar på dina frågor, skulle du komma på något mer kan du bara kommentera här under.

    Ha en bra dag!
    Charlotte