När och för vad gas hyresrabatt?

När och för vad ges hyresrrabatt.
Marie

Kommentarer

  • Hej Marie!

    Hyresrabatten styrs av HLU (hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll) där olika delar av din lägenhet renoveras med olika intervaller. Exempelvis görs tapeter om efter 13 år och 22 år för golv.

    Vi tar ett exempel: Låt oss säga att du bor i en lägenhet med tapeter som är över 13 år gamla så lämnar vi en rabatt på hyran för det. Väljer du då att tapetsera om efter 13 år görs det kostnadsfritt och rabatten tas bort från din hyra.
    Väljer du att tapetsera om innan det gått 13 år så tillkommer en kostnad för att göra det.

    Du kan logga in på Mina sidor och läsa mer om just ditt boende. Du kan också läsa mer om HLU på vår hemsida.

    Du kan kontakta din lägenhetsförvaltare för vidare frågor om just din lägenhet.

    Hoppas du får en fin dag i solen!
    Charlotte
  • Har kollat mina sidor. Ommålning o tapetsering avkök, hall, sovrum och vardagsrum planerats till 2019.
    Men eftersom sett inte skett så borde jag får hyresrrabatt fro m januari 2020.
    Vilket jag inte fått, så jag ber dej att ordna
    detta
    Tack
    Marie
  • Hej Marie,

    Jag har kikat närmare på just din hyra och skickar dig ett personligt svar på den angivna mejladressen.

    Ha en fin dag!
    Charlotte