Kan jag få förtur till bostad om jag flyttar från Halmstad?

Jag började jobba i Falkenberg och jag vill flytta mig till från Halmstad. Kan jag få lägenhet snart eller jag måste vänta?
Alaa

Kommentarer

  • Hej Alaa!

    Tack för att du kontaktar oss.

    För att få så kallad näringslivsförtur i vår bostadskö, alltså att man som du skriver flyttar från en annan stad till Falkenberg pga. nytt jobb så finns en del kriterier att uppfylla. Bland annat behöver du flytta mer än 10 mil, vilket inte är fallet när du flyttar hit från Halmstad.

    Därför behöver du ställa dig i vår bostadskö och söka bostad med kö-poäng.

    Ha en bra dag!
    Charlotte