Hur säger jag upp min lägenhet hos er?

Hej. Hur gör jag om jag vill säga upp mitt kontrakt hos er?

Björn

Kommentarer

  • Hejsan Björn!

    Uppsägningen ska vara skriftlig och undertecknad, antingen skriver du på ditt kontrakt som du har hemma och lämnar till oss eller så mailar du in till hyra@fabo.se med utförliga kontaktuppgifter på vem det gäller och vilket kontrakt du vill säga upp.
    Vill du lämna in din uppsägning direkt till oss kan du lämna den i den svarta brevlådan vid personalingången intill vår Kundtjänst på Möllegatan 2 B.

    Det går också bra att du skickar in din utskrivna uppsägning, glöm då inte att underteckna den. Uppsägningstiden är tre kalendermånader så om du till exempel säger upp ditt hyreskontrakt i april månad upphör kontraktet den 31 juli.

    Om du har ett digitalt kontrakt skriver du ut det och signerar för att sedan skicka till oss eller lämna i den svarta brevlådan vid vår personalingång intill vår Kundtjänst på Möllegatan 2 B eller så mailar du in till hyra@fabo.se med utförliga kontaktuppgifter på vem det gäller och vilket kontrakt du vill säga upp.

    Vi gör undantag vid dödsfall, då är uppsägningstiden en kalendermånad.

    Återkom gärna om du har fler frågor!
    Charlotte
  • Hej, Hur gör man om man ska separera och den ena föräldern vill bo kvar och stå kvar på kontraktet? Men den andre vill flytta och säga upp sin del. Kan jag ta över hela hyreskontraktet?
    Ida
  • Hej Ida,

    Om ni båda står för kontraktet nu så kan den ena personen säga upp sin del så att den andra står ensam kvar på kontraktet.

    Ring gärna oss så hjälper vi er. Vår Uthyrningsavdelning svarar på telefon Måndag-Fredag 10-12 & 13-14, tel. 0346-886600, tonval 1.

    Ha en bra dag!
    Charlotte