Hur går en besiktning till?

Vad gör ni på en besiktning?
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla,

    På en besiktning så kontrollerar vi skicket på lägenheten jämfört med tidigare besiktningsprotokoll.

    Det kan handla om att kontrollera att avlopp rinner ner som de ska, att alla väggar och golv är i likt skick med när hyresgästen flyttade in eller i alla fall i det skick som är förväntat utefter hur länge man har bott där.

    Vi kollar så att allt är helt, såsom spis, ugn, porslin på toalett och andra lösa inventarier som hör till lägenheten.

    Städning kontrolleras så att det är rent och fint till att nästa hyresgäst ska flytta in. Använd gärna checklistan som finns bifogad.

    Vi kollar att förråd är urstädat och att alla personliga tillhörigheter är avlägsnade från lägenheten.

    Ha en bra dag!
    Charlotte