Hur går det till om ambulans behöver ta sig in i låst trapphus?

Hej.
Om man behöver tillkalla ambulans och inte själv kan öppna i trapphus för dem så de kommer in, hur gör man då?
Masoud

Kommentarer

  • Hej Masoud,

    Det kan vara bra att förbereda sig och tänka igenom att det kan uppstå en situation när man måste tillkalla någon form av blåljuspersonal.

    Om de behöver ta sig in i låst trapphus finns flera alternativ. De kan be dig kasta ner nyckel, ringa på porttelefon till dig eller din granne, uppsöka personer på balkonger eller utanför fastigheten, ringa till grannar osv.

    De kommer ta sig in på något sätt och kan utföra sitt arbete i bostaden. De är trygga i sitt arbetssätt och vet hur de ska hantera situationer så som utryckningar till våra fastigheter och andra fastigheter i Falkenbergs kommun.

    Ha en bra dag!
    Charlotte