Vad gäller för era handikapsparkeringar?

Jag bor på Ringvägen 18 B vad gäller på handikapparkeringen inne på gården där det står en maxtid på 30 minuter gäller samma för handikappade?
Dan Johansson
Dan

Kommentarer

  • Hej Dan,

    Jag har hittat information om vad som gäller på Falkenbergs kommuns hemsida och jag har klistrat in det här nedan:

    Med parkeringstillståndet har du rätt att:
    • parkera i högst tre timmar där lokal trafikföreskrift förbjuder parkering eller där parkering är tillåten kortare tid än tre timmar.
    • parkera i högst 24 timmar där parkering är tillåten i mer än 3 men mindre än 24 timmar.
    • parkera på parkeringsplatser reserverade för rörelsehindrade med parkeringstillstånd. Den angivna parkeringstiden ska följas.
    • parkera i högst 3 timmar på gågata.
    Detta betyder att det är tillåtet att stå max 3 timmar på handikapparkeringen på Ringvägen om det står att man normalt får parkera max 30 minuter och du innehar ett parkeringstillstånd.

    Ha en bra dag!
    Charlotte