Kan ni hjälpa mig med min granne som röker?

Hej har en granne som börjat röka inomhus då röklukten kommer till till mig lider av en form av astma så har svårt att andas när personen röker snälla hjälp
( enligt en annan granne får man inte röka inomhus) ver inte vad jag ska göra detta är inte första gången är orolig att röklukten ska sätta sig I väggarna och möblerna
Madeleine

Kommentarer

  • Hej Madeleine,

    Tack för din fråga till oss.

    Vi har full förståelse för att det kan upplevas störande med doft från rök. Vi har ett antal fastigheter som är rökfria och där gäller rökförbud, i övriga fastigheter har vi inte möjlighet att förbjuda rökning i dagsläget men frågan är aktuell hos oss och vi arbetar med att se vilka möjligheter vi har framåt.

    Du kan läsa mer om våra rökfria fastigheter här: Har ni rökfria områden?

    Bor du på någon av adressera som ska vara rökfria får du gärna kontakta oss igen så vi kan se närmare på om vi kan ta kontakt med grannen som röker eftersom hen då bryter mot de överenskomna reglerna.
    Om du inte bor på någon av dessa adresserna rekommenderar vi att du tar en första kontakt med din granne och berättar om dina symptom i ett försök att komma överens om en lösning. Förhoppningsvis kan din granne röka utomhus eller på en balkong eller uteplats om det finns.

    Önskar dig en bra dag!
    Charlotte