Får man använda skyddsrummet som förråd?

I mitt hus används skyddsrummen som förvaring till lägenheter och som cykel förråd, får man det?
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla,

    Som fastighetsägare får vi, i fredstid, använda skyddsrummen som ex. förråd. Skulle myndigheterna uppmana oss att säkerställa skyddsrummen har vi 48 timmar på oss att göra detta och varje hyresgäst ansvarar för att tömma sitt förråd.

    Vi kommer agera så som myndigheterna kräver om de skulle be oss att agera på något sätt.

    Du kan läsa mer på MSB´s hemsida.
    Charlotte