Får jag måla om i min lägenhet?

Hejsan
Jag vill måla om i min bostad och undrar om det är något jag ska tänka på innan jag sätter igång?

Dahlia

Kommentarer

  • Hej Dahlia!

    Du får gärna måla om men inte ändra planlösningen i lägenheten. Mindre renoveringar som tapetsering/målning får ske på ett fackmannamässigt sätt.
    Tänk på att du alltid måste kontakta lägenhetsförvaltaren innan du börjar för att få tillåtelse och råd kring hur du ska gå tillväga.

    Som hyresgäst har du också möjlighet till HLU - Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll.

    Har du fler frågor så finns vi här och svarar dig gärna!
    Charlotte